دسته‌بندی نشدهراهنمای خرید

لوازم ضروری مورد نیاز در آشپزخانه

 

لوازم ضروری مورد نیاز در آشپزخانه

آشپزخانه‌ای که تمامی وسایل مورد نیاز و ضروری به خصوص کارآمد در آن وجود داشته باشد از آرزوی تمامی خانم‌ها است. هیچ فرقی نمی‌کند که آشپزخانه بزرگ باشد یا کوچک، مهم‌ترین چیز داشتن وسایل مورد استفاده ضروری است در هر خانه‌ای جز واجبات به حساب می‌آید.

شاید وقتی که برای بار اول به وسایل آشپزخانه فکر می‌کنید با خودتان بگویید که سرمایه زیادی می‌خواهد که آشپزخانه‌ای کامل داشته باشیم اما همیشه هم این طور نیست. قرار است تا در این مقاله به مهم‌ترین و البته ضروری‌ترین وسایل آشپزخانه اشاره‌ای داشته باشیم.

سرویس قابلمه‌ای کامل داشته باشید

هر چند که کامل بودن سرویس قابلمه ملاک اصلی نیست و باید به کیفیت، جنس، بدنه قابلمه دقت کرد. زیرا که قابلمه جز پرکاربردترین لوازم آشپزخانه به حساب می‌رود که ساعت‌ها بر روی گاز قرار می گرند و باید دارای جنس مقاومی باشند تا طی سال‌های طولانی استفاده شود.

لوازم برقی را از یاد نبرید

لوازم برقی برای تمامی آشپزخانه­ها لازم است و به دلیل مصرف برق و حساسیتی که دارند باید با احتیاط از آن‌ها نگهداری شود. از جمله ضروری‌ترین لوازم برقی می‌توان به دستگاه مخلوط کن، دستگاه هم زن، ماکروویو، فر اشاره نمود.

این نکته را به یاد داشته باشید که برای خریداری نمودن دستگاه های برقی لزوما نباید لوازمی که از نظر ابعادی بزرگ­تر هستند را خرید. زیرا برخی از افراد به اشتباه چنین چیزی را فکر می­کنند که هیچ دلیل منطقی ندارد. برای استفاده از لوازم برقی تنها باید به میزان مصرف برق آن، توانایی و  کیفیتی که دارد توجه کرد.

کلیه لوازم سرو و پذیرایی

در مواقعی که تعداد مهمان‌های زیادی دارید باید لوازم پذیرایی مثل قاشق، چنگال، انواع کاسه و بشقاب‌ها، لیوان، سفره، چاقو و غیره… اشاره کرد که هر کدام باید مطابق با مهمانان و نوع مهمانی که دارید انتخاب شود.

انواع دستمال در آشپزخانه

خانم‌ها ضرورت وجود دستمال در آشپزخانه را بهتر درک می‌کنند زیرا که دستمال چه قبل مهمانی، چه بعد مهمانی، در مواقع میل کردن وعده‌های غذایی در آشپزخانه کاربرد زیادی دارد.

از دستمال‌ها می‌توان برای تمیز و خشک کردن سطوح آشپزخانه، دستگیره برای قابلمه‌ها، تمیز کردن انواع لوازم مانند لیوان یا خوراکی‌ها و حوله برای پاک کردن دست پس از شستشوی استفاده کرد.

در اختیار داشتن ابزار پخت و پز مناسب

منظور از ابزار مناسب برای پخت و پز داشتن وسایلی است که در عین قیمت مناسب، کارایی خوبی هم داشته باشد. برای مثال داشتن انواع چاقوهای آشپزی و کفگیر چوبی و فلزی مقاوم، برش زن پیتزا لازم است. هم چنین وجود رنده تیز، آبکش در اندازه‌های مختلف و تخته‌های مخصوص آشپزی کاملاً ضروری است.

ظروف مناسب یخچال و فریزر

حتماً برای شما هم پیش آمده است که به دلایل مختلف مانند داشتن مشغله کاری چندین مدل غذا آماده کرده‌اید تا در فریز نگه داری کنید و به صورت آماده داشته باشید. حالا شما نیاز به ظروف پلاستیکی دارید تا از غذا در برابر دمای سرد فریز به خوبی نگهداری کند. هم چنین نگهداری از برخی میوه‌ها و یا کیک و شیرینی در یخچال هم نیازمند چنین ظروفی خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا