معرفی برند

حواشی و تاریخچه برند هوآوی

آشنایی با حواشی و تاریخچه هوآوی (Huawei)

صد البته برند هوآوی (Huawei) نام جدیدی برایتان نیست و همه این برند را میشناسید اما آیا کامل حواشی و تاریخچه این برند هوآوی را میدانید؟ با ما در رایج مگ همراه باشید.

تاریخچه هوآوی (Huawei)

رن ژنگفی در سال 1978 میلادی به عضویت حزب کمونیست چین در آمد و در سال 1982 میلادی با درجه افسری از ارتش بازنشسته شد. او در سال 1987 میلادی، شهر شنزن چین برند هوآوی را تاسیس کرد و گفته می شود

که مبلغ اولیه ای که جناب ژنگفی و پنج سرمایه گذار دیگر برای این برند سرمایه گذاری کردند حدود 5 هزار دلار بوده است.

طبق گفته های رن ژنگفی هدف از تاسیس برند هواوی توسعه و رشد به بتهرین نحو در بخش خدمات مخابراطی و بهبود عملکرد به سریعترین نحو در زمینه فناوری های جدید بود

تا موفق شود محصولات برند هوآوی را جایگزین برند های وارداتی دیگر کند.

در دهه هشتاد، کشور چین از محصولات وارداتی پر بود و دولت چین در تلاش برای حذف آنان بود.

اما طولی نکشید تا برند هوآوی خود را در بازار تولید تجهیزات مخابراتی و ارائه خدمات و سرویس‌های ارتباطی ثابت کند. برند هواوی در آن زمان توان تولید و فروش تجهیزات خود را نداشت.

زیرا این کار نیاز به سرمایه نقدی عظیم تری داشت و رن ژنگفی از آن محروم بود. به همین خاطر آن‌ها تصمیم گرفتند

محصولات وارد شده از هنگ کنگ را دوباره بفروشند و سود حاصل از این کار را به رشد و تحقیقات خود اختصاص دهند. با گذشت زمان برند هواوی موفق شد محصولات منحصر به فرد خود را تولید کرده و به فروش برساند.

اولین موفقیت برند هوآوی در چه تاریخی رخ داد؟

در سال 1990 برند هواوی توانست اولین مرکز تحقیقاتی خود را افتتاح کند، همچنین این برند در سال 1993 اولین موفقیت بزرگ خود را با وارد کردن قدرتمندترین سوئیچ کنترل شده به بازار جشن گرفت. این محصول در آن زمان بهترین سوییچ بازار چین بود، آنان با نصب کردن این این محصول در تمام شهر های کوچک و بزرگ توانستند بخش بخصوصی از بازار را کسب کنند و به بازار اصلی وارد شوند.

نمونه ای از سوویچ هوآوی:

سوئیچ هواوی مدل S5700-52P-PWR-LI-AC

مشخصات

  • لایه کاربردی: Layer 2
  • قابلیت مدیریت کردن به طور صد درصد کامل
  • قابلیت استک کردن
  • تعداد پورت های اترنت: 48 x 10/100/1000 Gbps
  • تعداد پورت های آپلینک: 4GE SFP
  • حداکثر VLAN های فعال: 4000
  • نرخ ارسال (بسته بر ثانیه): MPPS 78
  • حداکثر نرخ ارسال (بیت بر ثانیه): GBPS 256
  • پشتیبانی از POE
  • توان استفاده از POE
  • حداکثر آدرسهای مک: 16000

سال 1997، سال ورود به بازار های جهانی

سال ۱۹۹۷ برند هواوی اولین توافق‌نامه بین‌المللی خود را با یک شرکت هنگ‌کنگی امضا کرد. آنان در آن زمان شروع به فروش تجهیزات GSM و پس از آن تجهیزات CDMA و UMTS می‌کنند. این برند سال ۱‍۹۹۹ یک مرکز تحقیق و توسعه (R&D) در شهر بنگلور هند افتتاح می‌کند تا شروع به توسعه طیف گسترده‌ای از نرم‌افزار‌های مخابراتی کند.

برند هوآوی سال ۲۰۰۳ بخش موبایل خود را تاسیس و یک سال بعد اولین گوشی آن‌ها به نام C 300 وارد بازار شد. در همین طی قرارداد ۲۵ میلیون دلاری با شرکت Telfort کار روی شبکه نسل سه را آغاز کرد؛ در ادامه و در ماه ژوئن سال ۲۰۰۵ اولین گوشی دارای فناوری 3G خود با نام U626 را روانه بازار کرد.

اوج گیری برند هوآوی در بازار های جهانی

در سال 2005 برند هوآوی قراردادی با شرکت ودافون امضا کرد و سال بعدش گوشی V 710 اولین گوشی با فناوری اینترنتی سرعت 3G برند ودافون را ساختند.

شکل گیری شرکت Huawei Symantec

در سال ۲۰۰۷ برند هوآوی در Symantec Corporation سرمایه گذاری کرد که نتیجه آن به وجود آمدن شرکت Huawei Symantec بود که هدف از تاسیس آن ارائه راه حل‌های مطمئن در ذخیره سازی داده ها و امنیت سرویس های درون شبکه ای بود ولی در سال ۲۰۱۲ از شریک آمریکایی‌اش سهم در شرکت را خرید.

برند هوآوی در سال ۲۰۰۸ طی همکاری با شرکت استرالیایی Optus یک شرکت تحقیقاتی در این کشور افتتاح کرد و شروع کرد به ساختن نسل جدید شبکه تلفن همراه در آمریکا برای شرکت‌های Telus و Bell Canada.

در ماه جولای سال 2010 برند هوآوی با فروش 21.8 میلیارد دلاری محصولاتش توانست 2.67 میلیارد دلار سود کند و بتواند خود را وارد فهرست فورچون کند.

*نکته* فهرست فورچون چیست؟

فهرستی میباشد که دارای 500 شرکت معتبر و فعال در صنایع متفاوت است و هر سال توسط بخش مجلات فورچون تمامی 500 شرکت رتبه بندی و منتشر می شود.

متولد شدن زیر مجموعه (HONOR)

در سال 2013 برند هوآوی طی یک قرارداد 700 میلیون دلاری با اپراتور دانمارکی، شبکه های تلفن همراه این کشور را تقویت کرد و دقیقا از همان زمان به برند هواوی لقب « بزرگ‌ترین فروشنده تجهیزات مخابراتی جهان » را دادند و در دسامبر همان سال زیر مجموعه HONOR در کمپانی هوآوی متولد شد.

تولید شدن اولین ساعت های هوشمند در برند هوآوی

اولین ساعت هوشمند برند هوآوی در سال ۲۰۱۵ و در رویداد MWC ا به نام HUAWEI WATCH معرفی شد. این ساعت از سیستم عامل Android Wear استفاده می‌کرد. توسعه ساعت‌های هوشمند این شرکت همچنان مانند اسبی تازه نفس اما مانند قدری تکراری همچنان در حال تولید و توسعه می باشند.

تولید اولین گوشی های پرچم دار سری P

برند هوآوی در سال 2016 تصمیم بر این گرفت که نام ASCEND را از گوشی های پرچم دار خود حذف و سری P را جایگزین آن بکند و طی این تصمیم گیری اولین گوشی از مدل P8 را به مردم معرفی کردند و نکته اینجاست که دقیقا در همان سال آنان با همکاری با شرکت گوگل گوشی Nexus 6p را ساختند.

هوش مصنوعی چه زمان وارد گوشی های هوآوی شد؟

در سال 2016 با نسل تازه ای از گوشی های برند هوآوی به نام Huawei Mate 10 اولین گوشی های دارای هوش مصنوعی را در جهان معرفی کردند. همچنین در سال 2016 این برند اولین لپ تاپ سری میت بوک را وارد بازار کرد.

سرنوشت تاریک  برند هوآوی از سال 2018 تا الان

ذر سال 2018 پنگاتون فروش تمامی گوشی های هوآوی و ZTE را در پایگاه های نظام آمریکا ممنوع کرد و در آن سال گزارشی نمایان شد که به ما نشان داد فیسبوک به برند هوآوی اجازه دسترسی غیر مجاز به اطلاعات کاربرانش را داده و کنگره آمریکا به خاطر این اقدامات و روابط گوگل با هوآوی آنان را به دادگاه احظار کرد و جدا از این عمل به درخواست ایالات منحده آمریکا منگ وانژو مدیر ارشد هوآوی در کانادا دستگیر شد.

در سال 2019 گزارشی از رویترز اعلام شد که ممکن است ترامپ رییس جمهور آن دوره در آمریکا کمپانی های ZTE و هوآوی را تحریم کند و از طرفی باقی سیاستمداران اروپایی با آمریکا هم نظر شده و تصمیم گرفتند دیگر از این برند استفاده نکنند.

برند هوآوی برای مقابله به مثل سه کار میکند:

  1. بدون توجه به وضعیت کنونی اولین گوشی های تاشو Mate X را معرفی کرد،
  2. از دولت آمریکا برای تجهیزاتش شکایت میکند،
  3. مدعی میشود که درحال کار روی سیستم عامل شخصی خود به نام Harmony OS است که اگر نتوانست از اندروید و ویندوز استفاده کند به مشکل نخورد.

و آخر سر برند هوآوی توسط دولت آمریکا در تاریخ  15 می سال 2019 تحریم شد.

کلام آخر

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید، لطفا در بخش نظرات درباره تجربه خود از محصولات برند هوآوی برایمان بگویید، تا مقاله های بعدی خدانگهدار.

اگر شما به مطالب راهنمای خرید و معرفی برند علاقمند هستید میتوانید از طریق لینک های زیر مطالبی دیگر از رایج مگ را مطالعه کنید:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا